Nyomtatás

Pezsgő élet a kiskanizsai reptéren

 

Folytatódott könnyű-repülő Eb.

 

Kedden és szerdán is folytatódott a 14. Könnyű-repülő Európa-bajnokság, melynek a hét folyamán a kiskanizsai reptér a kiindulási bázisa.


A hétfői két-két navigációs és ügyességi feladat mellett kedden két navigációs és egy ügyességi volt soron, így a már korábban is beharangozott Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Balaton (légi)útvonalon is meghatározott feladat várt a mezőny számára a kiskanizsai reptérről startolván.

Szerdán a repülősök aztán Szlovénia és Horvátország légtere felé (is) vették az irányt, igaz, a helyi reptér nem csupán a kontinensviadal versenyzőit fogadta, hiszen érkeztek például kiskunlacházi repülősök is úgynevezett autogyro-gépekkel a délelőtti órákban, hogy landoljanak Nagykanizsa térségében, majd azzal a lendülettel rövid idő elteltével a Balaton felé vegyék az irányt. Amint azt megtudtuk, a kisgépes lacházi repülőtér és a kiskanizsai reptér távolsága levegőben mintegy másfél óra, vagyis kellemes nyári kirándulásként is felfoghatták a repülősök, hogy az Eb kellős közepébe csöppentek.

Akkor a kontinensviadal mezőnyének egy része már javában a szlovén és horvát légtérbe (utóbbi esetében Prelogig, tehát Perlakig) repültek be, az eredmények értékelése pedig már a délelőtt zárásaként megkezdődött.

Már ekkor is felfedezhettünk néhány érdeklődőt a gépek landolásakor, de igazi látványosságot a délutáni órák tartogattak, hogy aztán lassan az Európa-bajnokság hajrájába fordulhassanak a versenyzők a hét további napjai során.

Csütörtökön úgynevezett economi feladat startjára került sor a 14. Könnyűrepülő Európa-bajokságon, melynek ideje alatt a kiskanizsai reptér is csendesebb volt az előző napinál.
A szerda késő délutáni látványos különszám keretében úgynevezett lufivadászat volt a reptéren, mely a föld biztos talajáról nézve is kellemes szórakozást ígért és bizony voltak is nézők a füves kifutó térségében. Csütörtökre aztán jó néhány vendégrepülő is távozott, a mezőny egészét pedig a versenybizottság elkerítette és a reptér hátsó felébe vezényelte, hiszen az üzemanyag-takarékossági feladat következhetett, ezért is volt csendesebb a hangár körüli terület. Az említett economi „egység” pedig gyakorlatilag azt jelentette, hogy egy bizonyos hajtóanyag-mennyiséggel négyszög alapon minél nagyobb kerületet kellett bekeríteniük a versenyzőknek a levegőben, melyet GPS adatokkal hitelesítettek. Ami tehát adott volt, az az üzemanyag-mennyiség, viszont a repülősök tulajdonképpen akkor kezdhettek neki feladatuk teljesítésének, amikor úgy érezték a legjobbnak.

A kiírás szerint a péntek szintén a takarékosság jegyében telhet, amikor is a merev- és sárkányszárnyú repülőkkel igyekeznek a legnagyobb távot megtenni, csak éppen inkább háromszögben.

- Ezekben a napokban az egyes kategóriákban az állás változására azért nem egyszer volt példa, ugyanakkor bevezettük például idén a napi győztesek fogalmát is az Európa-bajnokságunkon – mondta el Ferinc Vince sportigazgató. - Az adott napok legjobbjait például a közeli borosgazdák egy-egy díszes meg persze teli palackjaival jutalmaztuk.